Реальні історії: звернення до Управління Держпраці допомогло працівникам підприємства Миколаївщини отримати належні їм кошти

26 січня 2022

Іван Степанович (ім’я, по батькові змінені) працює охоронцем в дитячому санаторії, що на Миколаївщині. Його трудові обов’язки  не змінювалися продовж усього часу його роботи – 8 років.

Чоловік сумлінно виконує свої трудові обов’язки, а роботодавець свої: два рази на місяць здійснює виплату заробітної плати. Проте після реорганізації та зміни керівництва закладу ситуація змінилася. У серпні минулого року працівники закладу не отримали, як зазвичай,  заробітної плати за першу половину місяця, кошти були виплачені  в останній день  місяця в розмірі місячної заробітної плати. У вересні, жовтні Іван Степанович жив на заощадження та кошти, взяті в кредит у банку,  адже заробітну плату не виплачували.

У зверненні до Управління Держпраці чоловік попросив допомоги отримати кошти, що завинив йому роботодавець, в повному обсязі.

Під час перевірки державний інспектор Управління Держпраці з’ясував, що роботодавець порушував строки виплати заробітної плати впродовж декількох місяців. У цей період  з працівниками, з якими були розірвані трудові угоди,  в день  звільнення  не провадилося остаточного розрахунку. Між тим, роботодавець забезпечив виплату коштів  працівникам,  у тому числі звільненим,  але зробив це не в повному обсязі.

На виконання внесеного державним інспектором припису, роботодавець виплатив працівникам компенсацію втрати частини заробітної плати у зв’язку із порушенням строків її виплати відповідно до індексу зростання цін на споживчі товари і тарифів на послуги, а звільненим працівникам – середній  заробіток за весь час затримки коштів по день фактичного розрахунку.

Іван Степанович продовжує виконувати свої трудові обов’язки охоронця дитячого санаторію  та плекає надію, що ситуація не повториться.