Дотримання гігієнічних вимог при проведенні ремонтних робіт у школах – запорука зниження травматизму у дітей
08 серпня 2017Ремонтні роботи у школах під час літніх канікул – щорічна кампанія, направлена на усунення недоліків у навчальних корпусах, навчальфно-виробничих приміщеннях, спортивних залах, спортивного устаткування, систем водопостачання та водовідведення, опалення, вентиляції тощо та приведення їх у відповідність до вимог чинного законодавства. Халатне відношення до проведення ремонтних робіт, ігнорування санітарно-гігієнічних вимог при їх проведенні, порушення санітарно-гігієнічних норм і правил експлуатації шкільних приміщень можуть призвести до дитячого травматизму та нещасних випадків під час учбово-виховного процесу.
Насамперед травматизм у школі є причиною недисциплінованості учнів (падіння зі сходів, парт, підвіконь, підніжки, хизування перед однолітками тощо).
Друге місце посідають нещасні випадки та травми, отримані на уроках фізкультури. Відбуваються вони, як правило, під час занять на повітрі і на спортивних снарядах, що не відповідають за розмірами гігієнічним нормам, мають несправності, при недостатній фізичній підготовці учнів, відсутності страховки тощо.
При ремонтних роботах фізкультурно-спортивної зони, слід враховувати ряд вимог. Спортивнi майданчики повиннi мати тверде покриття. Комбiнований майданчик можна асфальтувати (бетонувати), футбольне поле повинно мати трав’яне покриття. З метою попередження травм майданчики повиннi мати рiвну поверхню. Ями для стрибкiв у довжину i висоту заповнюються пiском, змiшаним з тирсою. Борти ям для стрибкiв, крiм переднього, оббиваються гумою. Слід пам’ятати, що забороняється проводити заняття на зволожених майданчиках.
Спостерігаються травми і під час навчально-виробничих занять школярів, при проведенні лабораторних досліджень в фізичних та хімічних кабінетах. Їх причини – нераціональне розміщення та несправність верстатів у майстернях, невідповідність гігієнічним вимогам лабораторних столів, непрацююча чи неефективна витяжна система під час проведення хімічних досліджень, несправність хімічного інвентарю, властива дітям допитливість, пустощі, відсутність практичного досвіду, незнання правил техніки безпеки при роботі в майстернях, хімічних лабораторіях та інші.
Причиною нещасних випадків і травм може бути і організація навчально-виховного процесу у аварійних будівлях, навчальних корпусах, майстернях, спортивних залах загальноосвітніх закладів. Нещодавно, 3 липня 2017 року стався обвал фасадної стіни загальноосвітньої школи №1 м. Новий Буг, Миколаївської області. Це не перший такий випадок в Україні. У м. Василькові на Київщині обвал стіни стався 11 жовтня 2016 року під час занять. Дивом під час першого та другого інциденту ніхто з учнів, педагогів і робітників шкіл не постраждав.
Основною метою під час ремонтної кампанії у загальноосвітніх закладах має бути створення безпечних умов для навчання та виховання учнів. Якісний ремонт при дотриманні технології , правил техніки безпеки та гігієнічних вимог при проведенні ремонтних робіт у навчальних закладах є важливим фактором в організації навчально-виховного процесу, правильного фізичного розвитку дитини і зниження рівня дитячого травматизму .