Довідка про результати роботи відділу з питань праці управління інспекційної діяльності у Херсонській області за І півріччя 2024 року

  1. На виконання Плану роботи Південного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці на 2024 рік, Національного плану спільних заходів щодо зниження рівня незадекларованої праці, виробничого травматизму та сприяння відновленню економіки на 2024 рік

Забезпечено своєчасне та у повному обсязі виконання завдань визначених Планом заходів та доданих до нього графіків по Херсонській області, зокрема проведено 586 інформаційних відвідувань роботодавців з метою інформування про ризики і наслідки незадекларованої праці. Інформаційними заходами з питань незадекларованої праці охоплено 1657 осіб.

У межах співпраці в порядку обміну інформацією та з метою координації спільних дій щодо детінізації зайнятості, на виконання Національного плану спільних заходів щодо зниження рівня незадекларованої праці, виробничого травматизму та сприяння відновленню економіки на 2024 рік, інформація від ГУ ПФУ у Херсонській області про результати проведеного моніторингу застрахованих осіб у відвіданих суб’єктів господарювання надходить щомісячно згідно наданих їм переліків.

За результатами проведених інформаційних відвідувань, згідно даних проведеного моніторингу застрахованих осіб у відвіданих суб’єктів господарювання, подано повідомлення про прийняття на роботу 988 осіб, фонд заробітної плати склав 3,4 млн., нараховано єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування 744,7 тис.грн.

На веб-сайтах і сторінках у Facebook ПМУ, державних органів, органів місцевого самоврядування і соціальних партнерів опубліковано 82 інформації про боротьбу з незадекларованою працею з метою примноження профілактичного і стримувального ефекту.

З метою зниження рівня незадекларованої праці фахівцями відділу з питань праці проведено 48 семінарів (нарад, круглих столів, зустрічей тощо).

Забезпечено організацію спільних заходів, спрямованих на підвищення рівня правової обізнаності громадян щодо переваг задекларованої, а саме проведено:

  • спільні заходи з управлінням Укртрансбезпеки по 7-ми перевізникам, за результатами яких роботодавцями легалізовано 26 працівників;
  • 29 спільних заходів з ГУ НП у Херсонській області в межах заходів протидії торгівлі людьми EMPACT 2024, за результатами яких роботодавцями легалізовано роботу 27 працівників;
  • 8 онлайн – семінарів у режимі zoom – конференції для роботодавців Херсонщини спільно з філіями Херсонського ОЦЗ;
  • 1 захід спільно з УСЗН Бериславської РДА;
  • 1 захід спільно з КУ «ЦНСП ВОлександрівської СР».

Проводились заходи спрямовані на підвищення рівня обізнаності у питаннях законодавства про працю, зокрема щодо незадекларованої праці, у студентів та молоді, а саме за сприяння Управління освіти і науки Херсонської ОДА, підготовлений управлінням інспекційної діяльності у Херсонській області інформаційний матеріал, відеоролик на тему: “Застосування дитячої праці та трудової експлуатації в Україні. Правові наслідки”, презентовано у 108 закладах освіти Херсонської області, до перегляду якого долучилось  13808 здобувачів освіти, переважно старшого шкільного віку, учні та студенти закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти

З метою поширення інформації та підвищення рівня обізнаності громадян у питаннях застосування та роз’яснення законодавства про працю підготовлені матеріали для публікації на інтернет ресурсах:

  • 12 публікацій рубрики до рубрики “Запитання-відповіді” на веб-сайті та сторінці Facebook ПМУ;
  • 4 публікації до рубрики «Реальні історії – вирішення проблемних питань»;
  • 8 публікацій – тематичні статті;
  • 4 публікації у друкованих ЗМІ (друковане видання газети «Вісті»);
  • 1 виступ на ТV;
  • 1 онлайн вебінар.
  • розповсюджено 747 буклетів.

Стан організації розгляду звернень громадян.

Забезпечено 100% організацію розгляду звернень громадян, органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій.

Протягом звітного періоду Управлінням інспекційної діяльності у Херсонській області розглянуто 115 звернень, що надійшли від працівників та роботодавців з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та загальнообов’язкове державне соціальне страхування, питома вага звернень надійшла по підприємствам,  місцезнаходженням яких є тимчасово окупована територія Херсонської області.

Протягом звітного періоду, відповідно до вимог абзацу 5 частини 1 статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», з урахуванням вимог статті 16 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», проведені відповідні позапланові заходи та складено: 8 актів – додержання вимог законодавства про працю  у сфері праці та 1 акт – про неможливість проведення заходу державного контролю.

 

Робота пов’язана із дотриманням роботодавцями вимог чинного законодавства під час організації суспільно корисних робіт.

Станом на 27.06.2024 за інформацією Херсонського обласного центру зайнятості згідно наданих копій розпоряджень (наказів) військових адміністрацій області щодо організації суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану на території Херсонської області укладено договори на організацію суспільно корисних робіт 40 замовниками із залученням до виконання суспільно корисних робіт 2085 безробітних.

Забезпечено організацію проведення інформаційного візиту пов’язаного із застосуванням та роз’ясненням трудового законодавства із роботодавцем, який організовує суспільно корисні роботи, щодо можливості одержання інформаційної підтримки під час організації суспільно корисних робіт,               ВП «Комсервіс» (станом на 27.06.2024 залучено 146 осіб).

З метою надання консультативної підтримки решті роботодавців, які організовують суспільно корисні роботи, з урахуванням безпекової ситуації на території Херсонської області, підготовлені та надіслані листи із письмовими роз’ясненнями в частині дотримання вимог чинного законодавства під час залучення до виконання суспільно корисних робіт.

 

  1. На виконання окремого доручення Голови Державної служби України з питань праці від 10.01.2023 № Д-10/1/2.1-23а у форматі сервісу онлайн консультацій «інтерактивний інспектор» засобами телефонного зв’язку надано 814 консультацій та інформаційних роз’яснень працівникам і роботодавцям з питань, що належать до повноважень та компетенції відділу з питань праці.

 

  1. На виконання окремого доручення голови Державної служби України з питань праці від 08.02.2024 № Д-16/1/2.1-24а, забезпечено:

3.1 організацію і проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи з вимушено переміщеними внаслідок збройної агресії російської федерації в Україні особами про ризики потрапляння у ситуацію торгівлі людьми: 

  • 42 заходи з ВПО у пунктах видачі гуманітарної допомоги на теми уникнення ризиків потрапляння у ситуацію торгівлі людьми.
  • 1533 особи охоплено інформаційними заходами;
  • 747 розповсюджено буклетів;
  • 1 публікація у друкованому ЗМІ (друковане видання газети «Вісті»);
  • 1 виступ на ТV;
  • 7 публікацій на сайті ПМУД та соціальних партнерів;
  • 3 пости у соцмережах (без перепостів).
    • забезпечено в межах компетенції реалізацію Конвенції про права осіб з інвалідністю та Національного плану дій з реалізації Конвенції про права осіб з інвалідністю на період до 2025 року, а саме:
  • проведено 541 інформаційних відвідувань роботодавців під час яких проводиться роз’яснювальна робота щодо прав осіб з інвалідністю, якими охоплено 684 осіб;
  • проведено 1 вебінар ;
  • проведено 2 масові заходи (семінари);
  • розміщено 2 пости у соцмережах.

3.3 забезпечено в межах повноважень виконання операційного плану заходів з реалізації у 2023-2025 роках Національної стратегії подолання гендерного розриву в оплаті праці на період до 2030 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15.09.2023 № 815 «Про схвалення Національної стратегії подолання гендерного розриву в оплаті праці на період до 2030 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації на 2023-2025 роки», зокрема, проведено 541 інформаційних відвідувань роботодавців під час яких проводиться роз’яснювальна робота щодо рівних прав і можливостей жінок та чоловіків у трудових відносинах, якими охоплено 684 осіб;

3.4 під час проведення інформаційних відвідувань роботодавців та заходів державного контролю забезпечено інформування роботодавців про:

– недопущення дискримінації, стигматизації та мобінгу, зокрема осіб із ВІЛ/СНІД, запобігання насильству за ознакою статі на робочому місці,  проведено 541 інформаційних відвідувань роботодавців, якими охоплено 684 осіб;

– ефективність запровадження програм психосоціальної підтримки на робочому місці, проведено 5 інформаційних відвідувань роботодавців, якими охоплено 5 осіб. Проведено 1 семінар, розміщено 2 публікації у соцмережах.

 

  1. На виконання окремого доручення голови Державної служби України з питань праці від 23.04.2024 № Д-33/1/4.1-24а, проведено наступну роботу:
  • забезпечено виконання пункту 2 Доручення від 23.04.2024 № Д-33/1/4.1-24а щодо здійснення контролю за виконанням приписів про усунення виявлених порушень, внесених за результатами попередніх заходів.

Протягом 1-го півріччя поточного року Управлінням інспекційної діяльності у Херсонській області роботодавцям внесено 5 приписів, з них: 4 приписи про усунення виявлених порушень законодавства про працю та 1 припис про скасування наказу (розпорядження) роботодавця або усунення порушень законодавства про працю щодо призупинення дії трудового договору.

З урахуванням внесених приписів з початку 2024 року здійснено 3 перевірки з питань виконання приписів про усунення виявлених порушень законодавства про працю, виданих за результатами проведення попередніх заходів державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю, за результатами яких притягнуто до адміністративної відповідальності 2 посадові особи на суму 3400 грн., винесено 3 постанови про накладення штрафних санкцій на суму 49400 грн.

  1. На виконання листа Департаменту з питань праці Державної служби України з питань праці від 10.05.2024 № ЦА-2411/2/2.1.6-24а з метою відзначення 1 червня Міжнародного дня захисту дітей та 12 червня Всесвітнього дня боротьби з дитячою працею, забезпечено організацію і проведення заходів, присвячених боротьбі із дитячою працею:
  • проведено 163 (з початку року – 517) інформаційних відвідувань роботодавців з питань праці неповнолітніх;
  • за сприяння Управління освіти і науки Херсонської ОДА, підготовлений управлінням інспекційної діяльності у Херсонській області інформаційний матеріал, відеоролик на тему: “Застосування дитячої праці та трудової експлуатації в Україні. Правові наслідки”, презентовано у 108 закладах освіти Херсонської області, до перегляду якого долучилось 13808 здобувачів освіти, переважно старшого шкільного віку, учні та студенти закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти;
  • проведено онлайн – семінар у режимі zoom – конференції для роботодавців Херсонщини з питань трудових прав неповнолітніх;
  • 1 публікація у друкованих ЗМІ (друковане видання газети «Вісті»);
  • 2 публікації – тематичної статті.
  • розповсюджено 57 буклетів.