Як працювати на робочому місці, коли перебуваєш в постійному психоемоційному напружені ?

08 липня 2024

Психологічний стан та психічне здоров’я під час військових дій є вкрай важливим. Війна помітно вплинула на психоемоційний стан людей на ментальне здоров’я.  Багато людей переживають виснаження, спустошення, втому, відчувають тривогу й паніку.

Ми знаємо, що робота займає величезну частину часу людини. Розуміння плідності праці є одним з найкращих задоволень.  І зараз, під час такої складної ситуації, як війна, коли ми перебуваємо в постійному психоемоційному напруженні, емоційному перевантажені та стресі, нам дуже важко щодня віднаходити сили, баланс і рівновагу та бути корисним.

Робота  в умовах постійного психоемоційного напруження може бути дуже виснажливою і негативно впливати на як особисту, так і професійну сферу життя. Психоемоційне напруження  на робочому місці може впливати на продуктивність, фізичне та емоційне самопочуття. На фоні емоційного виснаження, перебуванні в постійному стресі, на психічному рівні можуть виникати порушення концентрації уваги, пам’яті, логіки і швидкості мислення, критичного сприйняття ситуації та своїх дій. Працювати на робочому місці під постійним психоемоційним напруженням вкрай складно, але є декілька простих порад, які можуть допомогти зменшити стрес і підвищити продуктивність.

Як допомагає в житті людини правильний розпорядок дня?

Для стабілізації нашої психіки важлива циклічність. Регулярний режим дня має позитивний вплив на психічне здоров’я. Постійний розподіл часу між діяльностями допомагає зменшити ризик виникнення депресії, тривоги та стресу.

Розплануйте свій день. Складіть та запишіть план дій на різні випадки впродовж дня, тижня тощо.

Так, розплануйте свій робочий день, складіть розклад і запишіть його. Це не розв’яже усі ваші проблеми із концентрацією, але розпочинаючи день ви будете знати, з чого почати та які наступні кроки.

Дійсно, плануйте свої задачі на день. Складіть та запишіть план дій на різні випадки впродовж дня, тижня тощо. Нехай їх буде небагато, але намагайтесь виконати їх будь-що. Це дасть вам відчуття контролю та розуміння, що зможете впоратися з будь-якою ситуацією. Список планів тримайте поруч. Бажано, щоб Список завжди був у вас під рукою.

Чіткий та сталий розпорядок дня підвищує  працездатність, нормалізує  фізичний і психологічний стан, зміцнює здоров’я. Порушення звичного розпорядку призводить до погіршення настрою, зниженого емоційного фону.

Завжди майте план дій на випадок оголошення повітряної тривоги, а також під час виявлення військових авіаоб’єктів.

Користуйтеся нагадуваннями.

 Не забувайте встановлювати звукові сповіщення про найважливіші справи, що потрібно виконати в той, чи інший час. Так ви про них не за будете і не пропустите. Спочатку буде лінь їх встановлювати, але потім це швидко увійде в звичку. Ви більше не будете хвилюватися і згадувати важливі завдання.

Визначте пріоритети. 

Завдання в списку розміщуйте в порядку пріоритетності і робіть спочатку те, що потрібно виконати в першу чергу.

Якщо ви матимете чітке уявлення про те, що і коли вам потрібно зробити, зможете контролювати свій робочий день, а також розставляти пріоритети над завданнями і визначати найголовніші на сьогодні. Не відкладайте на завтра те, що можна зробити сьогодні.

Найскладніші справи виконуйте в першу чергу. 

Зранку, коли ви ще сповнені сил та енергії зосередьтеся на виконанні найскладніших та найважливіших завдань. Якщо ви їх виконаєте, то зможете закінчити усі інші справи. До того ж, ви будете почувати себе впевненіше після виконання складних завдань і ваша продуктивність підвищиться.

Не ставте собі занадто багато справ.

Намагайтеся не робити кілька справ одночасно. Фокусуйтеся тільки на чомусь одному. Не переходьте до нового проекту, не закінчивши попередній. Люди часто думають, що виконання декількох справ одночасно робить їх більш продуктивними, але це зовсім не так. Зумівши зосередитися на одному завдані, виконайте його до кінця. Вчені стверджують, що мозку потрібно 15 хвилин, щоб переключитися із одного завдання на інше та зосередитися на ньому. Завжди не вистачає часу, щоб виконати роботу як треба, але на те, щоб її переробити, час знаходиться. Якщо Ви будете постійно відволікатися на інші справи, то часу на виконання необхідної роботи знадобиться більше.

Дотримуйтесь послідовності та режиму дня.

На необхідність дотримання режиму дня вказують психологи, лікарі, підкреслюючи, що це важливий засіб збереження нормальної працездатності, стабілізація нашої психіки.

Виконуйте послідовно одне завдання за іншим, так ваша продуктивність не буде знижуватися різко, а завдання будуть виконані якісно. Наука стверджує, що мозок людини не пристосований якісно виконувати багато завдань одночасно. Краще сконцентруватися на одному завданні та зробити його якісно, а вже згодом переходити до іншого.

Не відхиляйтеся від графіка.

Для стабілізації нашої психіки важлива циклічність.

Дотримуйтеся складеного курсу. Не потрібно переналаштовувати графік, тоді ви встигатимете набагато більше.

І ніколи не забувайте відпочивати!

У вас є законний обідній перерив на роботі, в який бажано залишити офіс, прогулятися, а не сидіти і їсти за робочим місцем. Вам необхідно абстрагуватися від роботи, відволіктися і дати волю новим фантазіям. Адже завдяки натхненню і свіжим думкам ви швидко вирішите свої поставлені завдання!

Спілкуйтеся більше, це дуже важливо для вашого морального самопочуття. І щоб не втрачати зв’язок із дійсністю важливо підтримувати комунікацію на роботі й з друзями. Дружня атмосфера в колективі – найважливіший фактор продуктивної роботи.

Наведіть лад в електронних листах.

Багато непрочитаних повідомлень можуть постійно відволікати, змушувати постійно думати про них. Для більшої продуктивноті, перечитайте свою пошту, видаліть спам. При чому, не забувайте це робити регулярно.

Уважно читайте документи.

Важливо читати документи, а не просто “пробігати” очима між рядками. Тому що через неуважність Вам доведеться витратити час, щоб знову перечитати текст, або Ви можете упустити важливу інформацію.

Підбивайте підсумки щодня. Що ви встигли зробити із запланованого, та що залишилося. Невиконані справи накопичуються.

Ці поради можуть допомогти зробити робочий процес менш стресовим і більш керованим. Та ми знаємо, що кожна людина унікальна, тому важливо підібрати ті методи, які будуть найкраще підходити саме вам.

Якщо відчуваєте, що стрес вийшов з-під контролю, розгляньте можливість звернутися до психолога або консультанта у цьому напрямку, який допоможе вам знайти ефективні стратегії подолання стресу.