Одещина. Про заходи профілактики виробничого травматизму та психосоціальну підтримку говорили з працівниками Одеської залізниці

07 квітня 2025

Фахівці південного міжрегіонального управління Держпраці  провели круглий стіл з керівництвом та інженером з охорони праці регіональної філії «Одеська залізниця»  виробничого підрозділу служби сигналізації та зв’язку «Одеська дистанція сигналізації та зв’язку».

Обговорили, що основними завданнями профілактики травматизму є пропаганда безпечних умов праці, інформування працівників про їхні права й обов’язки в галузі охорони праці, поширення позитивного досвіду щодо створення здорових і безпечних умов праці на конкретних робочих місцях, профілактика аварій, виробничого травматизму і професійних захворювань, та ін.

Для здійснення профілактичних заходів та усунення причин, що призводять до нещасних випадків або аварій на виробництві роботодавець повинен:

  • забезпечити підвищення кваліфікації всіх працівників, необхідної для виконання службових обов’язків та вимог безпеки;
  • визначити коло працівників, які виконують важкі роботи, роботи зі шкідливими чи небезпечними умовами праці, а також такі, де є потреба в професійному доборі;
  • забезпечити спеціальне професійне навчання, щорічне навчання з питань охорони праці працівників зайнятих на роботах із підвищеної небезпеки, навчання посадових осіб, діяльність яких пов’язана з організацією безпечного ведення робіт та під час прийняття на роботу, та проведення всіх інструктажів відповідно до вимог Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці;

Розглянули питання психосоціальної підтримки на підприємстві, котра має важливе значення для створення здоро вої та продуктивної робочої атмосфери. Вона спрямована на підтримку емоційного, психологічного та соціального благополуччя працівників, що,  у свою чергу, позитивно впливає на їхню мотивацію, ефективність та загальне самопочуття.

Ось кілька причин, чому психосоціальна підтримка є важливою.

  1. Покращення психологічного здоров’я: забезпечення доступу до консультацій психологів або психотерапевтів дозволяє працівникам знижувати рівень тривожності та депресії, підвищуючи їхню здатність справлятися зі стресовими ситуаціями.
  2. Підвищення продуктивності праці: коли працівники відчувають себе психологічно захищеними і підтриманими, вони демонструють вищу залученість до роботи, кращу продуктивність та відповідальність за виконання завдань.
  3. Зниження плинності кадрів: працівники, які відчувають підтримку від роботодавця, зазвичай більше зацікавлені залишатися в компанії (саме в цій установі). Психосоціальна підтримка сприяє підвищенню лояльності та зниженню ризику звільнень.

Усі ці заходи психосоціальної підтримки сприяють створенню здорового та продуктивного робочого середовища. Вони допомагають працівникам впоратися зі стресом, покращують їхнє самопочуття та сприяють розвитку позитивних взаємин між колегами.