Продовж якого строку зберігаються матеріали розслідування нещасного випадку та до кого можна звернутися з метою поновлення втрачених документів?
21 листопада 2018У 2013 році у результаті нещасного випадку на підприємстві громадянин втратив працездатність. Комісія провела розслідування та надала акти за формами Н-5 (акт проведення розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку (аварії), що стався (сталася) і Н-1 (акт про нещасний випадок, пов’язаний з виробництвом). Потерпілий втратив документи. На сьогодні громадянин хоче поновити (отримати копії) матеріалів розслідування та запитує до кого він може звернутися з цього приводу.
Відповідно до Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 №1232, примірники затверджених актів Н-5 і Н-1 (у разі, коли нещасний випадок визнано таким, що пов’язаний з виробництвом) разом з іншими матеріалами спеціального розслідування зберігаються на підприємстві протягом 45 років, у разі реорганізації підприємства передаються його правонаступникові, який бере на облік нещасний випадок, а у разі ліквідації підприємства – до державного архіву.
Тому, для отримання копій документів спеціального розслідування громадянину необхідно звертатися до роботодавця або до його правонаступника, а у разі ліквідації підприємства – до державного архіву.
Водночас повідомляємо, примірники затверджених актів Н-5 і Н-1 (у разі, коли нещасний випадок визнано таким, що пов’язаний з виробництвом) разом з іншими матеріалами спеціального розслідування нещасного випадку, який стався з фізичною особою – підприємцем чи особою, що забезпечує себе роботою самостійно, зберігаються в управліннях та відділеннях виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України протягом 45 років, у разі реорганізації робочого органу передаються його правонаступникові, який бере на облік нещасний випадок, а у разі ліквідації робочого органу – до державного архіву.