В управлінні Держпраці у Миколаївській області для органів місцевого самоврядування відбувся агітаційно-роз’яснювальний семінар з питань реалізації делегованих повноважень щодо здійснення контролю за додержанням законодавства про працю

16 березня 2018

На початку заходу перший заступник начальника управління Держпраці у Миколаївській області Яна Скуратовська розповіла представникам 17 об’єднаних територіальних громад Миколаївщини про переваги запровадження посади інспектора праці в органі місцевого самоврядування.

Пропонуємо прискорити роботу щодо забезпечення захисту інтересів та трудових прав членів територіальної громади. Уряд ухвалив пролонгацію на 2018 рік обмеження заходів державного нагляду за господарською діяльністю – мораторію. Між тим, до переліку органів державного контролю, на які не поширюється дія мораторію віднесено Держпраці та її територіальні органи, а також виконавчі органи міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад в частині заходів із здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю. Тобто, інспектори праці органів місцевого самоврядування не мають перешкод у реалізації своїх повноважень на шляху до забезпечення соціальної захищеності найманих працівників в межах відповідної території, зокрема належного оформлення трудових відносин з роботодавцем, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці, своєчасної її виплати. Саме на цьому наголосила Яна Скуратовська під час свого виступу.

Присутніх ознайомлено з факторами, які необхідно врахувати при впровадженні посади інспектора праці.  Звернуто увагу на те, що управління Держпраці у Миколаївській області здійснює методологічну підтримку органів місцевого самоврядування, як на стадії впровадження посад інспектора праці, так і при здійсненні  ними контролю за додержанням законодавства про працю.

Заступник начальника відділу нагляду за додержанням законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів управління Держпраці у Миколаївській області Олена Чернова повідомила, що порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю здійснюється на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 295, а оформлення документів, що складаються під час здійснення заходів контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування регламентовано наказом Мінсоцполітики від 18.08.2017 № 1338. Зазначені два нормативно-правові акти є «абетками», «постулатами»  інспекторів праці при здійсненні повноважень.

Присутніх ознайомлено з правами та заборонами інспекторів праці. Роз’яснено шляхи здійснення державного нагляду Держпраці та її територіальних органів за результатами проведених заходів контролю за додержанням законодавства про працю. Рекомендовано ретельно обдумувати методів роботи з суб’єктами господарювання  щодо запровадження ефективних способів застосування вимог законодавства про працю.

Останнім на розгляд присутніх було винесено питання щодо порядку  притягнення  до  відповідальності об’єктів  відвідування  та  їх  посадових  осіб за порушення  законодавства  про  працю.

У разі наявності порушень вимог законодавства про працю інспектор праці за результатами аналізу матеріалів інспекційного відвідування або невиїзного інспектування вносить припис та/або вживає заходів до притягнення винної у допущенні порушень посадової особи до встановленої законом відповідальності. Саме такий порядок дій при виявлені порушення законодавства про працю визначила Ганна Марченко, заступник начальника відділу нагляду за додержанням законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів управління Держпраці у Миколаївській області.

Учасників заходу проінформовано про види відповідальності за порушення законодавства про працю, підстави для накладання штрафних санкцій, порядок притягнення до фінансової, адміністративної відповідальності.

Наприкінці заходу посадові особи управління Держпраці у Миколаївській області поділилися досвідом та надали рекомендації щодо формування ефективного механізму контролю за додержанням законодавства про працю.