Одещина. Про формування психологічно безпечного середовища розповіли працівникам банку

17 лютого 2025

Попередження травматизму та психосоціальна підтримка на робочому місці

З метою забезпечення зниження рівня виробничого травматизму представниками управління інспекційної діяльності в Одеській області Південного Міжрегіонального управління Державної служби з питань праці Світланою Кармановою, Анастасією Лисенко та Іриною Чмирь проведено круглий стіл в ПАТ “МТБ БАНК”.

Метою зустрічі було попередження випадків травматизму в установі та впровадження психологічної підтримки на робочих місцях для формування психологічно безпечного середовища.

Привернуто увагу до своєчасного проведення навчання та перевірки знань з охорони праці посадових осіб та працівників певних категорій установ, а також на необхідності проведення інструктажів з охорони праці.

Безпека та психосоціальна підтримка

Посадовцями обговорені питання забезпечення впровадження господарської діяльності у період воєнного стану. Стрес, психологічні травми й інші проблеми, з якими стикаються працівники, не лише погіршують якість їхнього життя, але і знижують продуктивність праці, підвищують ризики нещасних випадків на роботі.

Зберегти ментальне здоров’я працівників і сталість бізнесу у воєнний і післявоєнний час допомагають політика і програма психосоціальної підтримки на робочому місці.

Користь психосоціальної допомоги

Психосоціальна допомога дає змогу управляти ризиками для психічного здоров’я та підтримувати співробітників, які цього потребують. Навчання співробітників навичкам психосоціальної допомоги може принести користь підприємствам в усіх галузях та будь-якого розміру.

Це зменшує рівень стигми в трудовому колективі у зв’язку із психічними проблемами, підвищує рівень інформованості співробітників щодо підтримки ментального здоров’я, надає можливість перенаправити людину для отримання фахової допомоги.

Організаційні аспекти

З організаційної точки зору психосоціальна допомога може забезпечуватися як у межах цільової письмової політики, так і бути складовою загальної програми психосоціальної підтримки на робочому місці. Положення щодо психосоціальної допомоги на роботі можуть бути включені до колективних договорів та угод.

Психосоціальну допомогу можуть надавати навчені працівники або штатний психолог. Розмір підприємства, умови роботи, наявні ресурси підкажуть роботодавцю, скільки необхідно мати таких «помічників», чи є можливість відкривати вакансію психолога або озброїти знаннями й навичками психосоціальної допомоги менеджера з персоналу.

Висновок

Попередні оцінювання та аналіз ситуації важливі. Водночас навички надання психосоціальної допомоги будуть корисні кожному у воєнний та післявоєнний час. Не обов’язково мати психологічну освіту, щоб надавати першу психологічну допомогу, але обов’язково треба знати, як це правильно робити, щоб не нашкодити й бути ефективними.

Навчені працівники розуміють наслідки травми, пропонують стратегії для емоційної стабілізації та відновлення, а також допомагають у задоволенні нагальних потреб людини.

Надання допомоги на робочому місці не замінює професійну допомогу психолога, але мотивує людей своєчасно звертатися до фахівця.