Звіт по роботі відділу з питань праці управління інспекційної діяльності у Миколаївській області за 2024

Робота у відділі протягом 2024 року здійснювалась згідно із визначеними завданнями відповідно до Положення про відділ, План роботи Південного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці на 2024 рік, Національний план заходів на 2024 рік.

  1. Постанови за ст. 265 КЗпП України.

За 2024 року до управління інспекційної діяльності у Миколаївській області надійшло від територіальних органів ДПС передано матеріалів фактичних перевірок – 22, як результат ПМУ винесено постанов – 19, на загальну суму 1 475 000 грн та попередження – 3. Наразі, сплачено 5 штрафів на загальну суму 262 000 грн, передано в ДВС 14 постанов.

Для порівняння за 2023 року до управління інспекційної діяльності у Миколаївській області надійшло від територіальних органів ДПС матеріалів фактичних перевірок – 28, як результат ПМУ винесено постанов – 21 на загальну суму 812 100 грн, попереджень – 4, виявлено відсутність підстав для складення постанови про накладення штрафу – 3. Направлено в ДВС – 15 постанов. Наразі сплачено 14 штрафів на суму 528 000 грн (добровільно – 6 штрафів, після направлення постанови в ДВС – 8 штрафів).

  1. Проведення інформаційних відвідувань роботодавців з метою інформування про ризики і наслідки незадекларованої праці – 4413 (виконано на 100,3%)
  2. Забезпечення функціонування сервісу онлайн консультацій «інтерактивний інспектор» – 2901 (виконано нац. план на 101,4%)
  3. Працевлаштовано осіб після проведення роз’яснювальної роботи – 3166, порівнюючи з попереднім роком, за 2023 року було легалізовано осіб – 2914.
  4. Інформаційними відвідуваннями з питань ефективності психосоціальної підтримки на робочому місці – 1177
  5. Проведення інформаційних заходів у закладах середньої, вищої та професійно-технічної освіти щодо популяризації серед дітей та молоді легальних трудових відносин, запобігання використання дитячої праці та трудової експлуатації – 85 (виконано на 170 %): проведено інформаційних заходів щодо запобігання використання дитячої праці у школах та ліцеях – 16; розміщено інформаційні матеріали: в закладах професійної (професійно-технічної) освіти – 24, в закладах фахової передвищої та вищої освіти Миколаївської області – 37
  6. Проведено спільних заходів з соц. партнерами включаючи семінари наради, круглі столи тощо – 22, а саме:
  • проведено круглих столів – 10: за участю керівного складу провідних секторів Вознесенської районної військової адміністрації; спільно з представниками Вознесенського відділу Управління ДМС у Миколаївській області; з працівниками Управління соціального захисту населення Вознесенської МР; з представниками Вознесенського відділу НБПД Південного управління НБПД; за участю ДМС у Миколаївській області, з представниками Інгульського управління Миколаївської філії Миколаївського обласного центру зайнятості.
  • нарад – 7: проведено міжвідомчу нараду спільно з представниками регіональних органів Служби безпеки України, Національної поліції та органів охорони Державного кордону Державної прикордонної служби України з питань незадекларованої праці, незаконної міграції та протидії торгівлі людьми.  Проведено нараду за участю: фахівців Кривоозерської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Миколаївській області, Фінансового Управління Кривоозерської селищної ради,  Кривоозерського Управління Первомайської філії Миколаївського ОЦЗ, відділу Економічного розвитку торгівля і туризму Кривоозерської селищної ради, управління соціальної політики та охорони здоров’я Кривоозерської селищної ради; нарада за участю начальника управління інспекційної діяльності у Миколаївській області та тимчасовою комісією по заборгованості заробітної плати на підприємстві. проведено нараду спільно з представниками Державної служби зайнятості у Казанківському відділі Баштанської філії Миколаївського ОЦЗ. проведено нараду  спільно з представниками Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, Миколаївської ДПІ ГУ ДПС у Миколаївській області та Пенсійного фонду України в Миколаївській області.
  • Засідання робочої групи – 5: Нарада за участю начальника управління інспекційної діяльності у Миколаївській області та тимчасовою комісією по заборгованості заробітної плати на підприємстві; проведено 2 засідання комісії з питань легалізації трудової зайнятості населення в Арбузинській селищній раді та Южноукраїнській міські раді. Проведено 1 засідання робочої групи спільно з представниками Миколаївської ДПІ ГУ ДПС у Миколаївській області, Пенсійного фонду України в Миколаївській області та Миколаївської філії Миколаївського обласного центру зайнятості, проведено засідання комісії з питань легалізації заробітної плати та зайнятості населення у Южноукраїнській міській територіальній громаді; проведено засідання робочої групи спільно з представниками  ГУ ДПС у Миколаївській області, Пенсійного фонду України в Миколаївській області та Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю Миколаївське відділення.
  1. Опубліковано статей для інформаційного наповнення рубрики «Запитання-відповіді» на вебсайті Південного міжрегіонального управління – 20
  2. Публікації на вебсайті і сторінці у Facebook Південного міжрегіонального управління прес-релізів та новин про боротьбу з незадекларованою працею з метою примноження профілактичного і стримувального ефекту, особливо щодо її основних результатів – 213
  3. Організація регулярних публікацій на вебсайтах і сторінках у Facebook державних органів, органів місцевого самоврядування і соціальних партнерів – 263
  4. Розміщення інформації у друкованих ЗМІ – 6
  5. Розповсюджено буклетів при проведені інформаційно-роз’яснювальної роботи – 13 824

Надано відповідей на звернення громадян – 144

Здійснено заходів контролю – 80, а саме:

За зверненням громадян – 53, із них:

  1. не проведено – 14, складено акти про неможливість в зв’язку з відсутністю під час проведення заходу державного нагляду (контролю) керівника СГ або уповноваженої ним особи – 12;  недопущення уповноваженої посадової особи контролюючого органу до проведення заходу – 2 (як результат винесено постанов за абз.7 ч.2 ст. 265 КЗпП (недопуск) – 2, на загальну суму – 45 300 грн. Передано постанови в ДВС – 2. Наразі сплачено 1 штраф на суму 24 000 грн).
  2. проведено – 39, із них:

– перевірка виконання раніше внесеного припису – 5:

а). виявлено виконання раніше внесених приписів – 4,

б). не виконання раніше внесено припису – 1, тому складено протокол за ст. 188-6 КУпАП – 1, винесена постанова за ст. 188-6 КУпАП – 1 на суму 1700 грн);

– за зверненням громадян – 34 та як результат:

а). внесено приписів – 17, складено протоколів: за част. 1 статті 41 КУпАП– 3, за статею  41-2 КУпАП – 2; Винесено судових рішень щодо притягнення до адміністративної відповідальності – 4: накладено штраф – 3 на суму 1870 грн; закрито за ВСАП – 1.

б). не виявлено порушень – 17.

Перевірка підприємств-боржників – 27, із них:

  1. Підприємства-боржники 2023 року – 7:
  • за дорученням Прем’єр-міністра України – 2:

а). проведено – 1, як результат внесено припис – 1,

б). не проведено – 1 в зв’язку з відсутністю під час проведення заходу державного нагляду (контролю) керівника СГ або уповноваженої ним особи)

  • перевірка виконання раніше внесеного припису – 5:

а). виявлено виконання раніше внесених приписів – 4

б). не виконання припису – 1, складено протокол за ст. 188-6 КУпАП – 1, винесена постанова за ст. 188-6 КУпАП – 1 на суму 1360 грн, штраф сплачено в добровільному порядку 1360 грн, винесена постанова за абз.4 ч.2 ст. 265 КЗпП (заборгованість) – 1, сума штрафу – 20 100 грн.)

  1. Підприємства-боржники 2024 року – 20:
  • за дорученням Прем’єр-міністра України – 12

а). проведено – 7: як результат внесено приписів – 7, складено протоколів за част. 1 статті 41 КУпАП – 1, винесено судове рішень щодо притягнення до адміністративної відповідальності та накладено штраф в розмірі 850 грн, передано матеріали до правоохоронних органів – 2; складено протокол за ст. 188-6 КУпАП – 2, винесена постанова за ст. 188-6 КУпАП – 2 на суму 2210 грн, 2 штрафи сплачено в добровільному порядку 2210 грн, винесена постанова за абз.4 ч.2 ст. 265 КЗпП (заборгованість) – 2, сума штрафу – 44 100 грн, з них сплачено постанов – 2 на суму 22050 грн.

б). не проведено – 5 в зв’язку з відсутністю під час проведення заходу державного нагляду (контролю) керівника СГ або уповноваженої ним особи – 4 та відсутність СГ за адресою реєстрації (провадження) – 1.

*Загальна заборгованість перед початком перевірок (підприємств-боржників за 2024 рік) становила 21472,4 млн. грн, після проведення перевірок заборгованість на 23.12.2024 становить 25044,5 млн. грн (зросла на 16,6%)

 

Протягом проведення інформаційної компанії «Виходь на світло», об’єднання зусиль державних органів, ОМС і соціальних партнерів в питаннях запобігання незадекларованій праці здійснювалося шляхом:

  1. Організації спільних заходів, спрямованих на підвищення рівня правової обізнаності громадян щодо переваг задекларованої праці (семінари, наради, круглі столи, тощо) – 17
  2. Проведення інформаційних відвідувань роботодавців в межах кампанії – 796
  3. Розміщення публікацій на всіх Інтернет ресурсах та у соціальних мережах соціальних партнерів, щодо проведення компанії – 324
  4. Трансляції відеоролика – 42
  5. Проведення виступу на телебаченні, щодо інформаційної кампанії – 1
  6. Як результат охоплено людей – 9874

 

Заходи під умовною назвою «Мігрант» управління інспекційної діяльності у Миколаївській області спільно з Міграційною поліцією

  1. Проведена нарада з міграційною поліцією.
  2. Спільний захід з Міграційною поліцією Миколаївської області на Оптовому ринку «АВАНГАРД» (виступ на телебаченні).
  3. Спільний захід з міграційною поліцією в КП Миколаївкомунтранс (як результат виявлено 1 особу без громадянства).
  4. Інформаційно-роз’яснювальний захід в КП Миколаївський центр соціально психологічної реабілітації дітей.

За 2024 рік посадовими особами відділу проінформовано 68 суб’єктів господарювання щодо  суспільно-корисних робіт:

– проведено інформаційних відвідувань – 7,

– направлено листи щодо надання консультативної підтримки – 61.

Складання актів і приписів відбувається відповідно до вимог та форм відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 27.10.2020 № 2161 (зі змінами) Про затвердження форм документів, що складаються Державною службою України з питань праці.