Звіт про роботу Відділу з питань праці управління інспекційної діяльності в Одеській області Південного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці за І півріччя 2024 року
-
Реалізація Національного плану щодо зниження рівня незадекларованої праці на 2024 рік
1.1. Проведено 4055 інформаційних відвідувань роботодавців з метою інформування про ризики і наслідки незадекларованої праці, за їх результатами легалізовано 6079 осіб.
1.2. На веб-сайтах і сторінках у Facebook районних військових адміністрацій, районних рад, територіальних громад Одещини, в інтернет-виданнях («Знамя труда», «Народна трибуна», «Час.Люди.Події», «Татарбунари News», «Вести Бессарабии», «Вперед», «Слово Арциза», інформаційно-правовий портал «Поради юриста», «Центр дослідження законодавства України», «Кадровик», «Дебет-Кредит», «Судово-юридична газета») та у друкованих ЗМІ (газети «Дунайська зоря», «Вголос», «Народна трибуна», «Слово Арциза», «Дружба», «Єдність») розміщено 429 інформаційних матеріалів, спрямованих на примноження профілактичного і стримувального ефекту у вигляді повідомлень та статей.
1.3. Надано 4016 консультацій через сервіс “Інтерактивний інспектор” з питань застосування законодавства про працю.
1.4. Розміщено у рубриці «Запитання/відповіді» на веб-сайті Міжрегіонального управління 6 відповідей на актуальні питання громадян.
1.5. Із залученням соціальних партнерів (представників міських, районних філій та відділів Одеського обласного центру зайнятості, відділів та управлінь міських, сільських та селищних громад, районних військових адміністрацій) проведено 135 спільних семінарів, круглих столів з роботодавцями та працівниками. Прийнято участь у 108 рейдах робочих груп комісій з питань легалізації праці та заробітної плати територіальних громад.
1.6. Проведено інформаційних заходів у 108 закладах середньої, вищої та профеісйно-технічної освіти щодо популяризації серед дітей та молоді легальних трудових відносин, запобігання використанню дитячої праці та трудової експлуатації.
1.7. До Дня захисту дітей та Дня боротьби з дитячою працею проведено 46 інформаційних заходів із залученням представників служб у справах дітей, ювенальної поліції, якими було охоплено 921 неповнолітню особу; розміщено 245 публікацій на сайтах та сторінках соціальних мереж територіальних громад області, відділів, управлінь освіти та молоді місцевих рад, розміщена одна стаття у газеті “Народна трибуна”, 2 виступи – на радіо Кілія-Контакт та на Подільському міському телебаченні. Спільно із представниками служби у справах дітей Роздільнянської міської ради відвідування Будинків сімейного типу, де виховуються діти, у тому числі віком від 14 до 17 років (3 заходи); прийняття участі у заході, організованому благодійним фондом “Фарватер”, центром психосоціальної підтримки м. Чорноморськ (на заході були присутні діти віком від 12 до 16 років з сімей військових, ВПО та малозабезпечених сімей). Розповсюджено 1114 буклетів.
2. Реалізація інформаційної кампаній з питань протидії торгівлі людьми
2.1 Інформаційно–роз’яснювальну роботу про ризики потрапляння у ситуацію торгівлі людьми проведено у 2956 роботодавців, якими охоплено 11 806 осіб із наданням 8836 роздаткових матеріалів.
2.2 Проведено 2 виступи на телебаченні, 1 публікація у друкованому ЗМІ (паперові газети), проведено 104 масових заходи, якими охоплено 55 162 особи, розповсюджено 8 831 буклетів.
2.3 Організовано 1936 трансляцій відеоролику Державної служби України з питань праці «Примусова праця: як розпізнати й уникнути».
3. Організація та здійснення заходів державного нагляду (контролю) з питань додержання законодавства про працю, з урахуванням прийнятих під час дії воєнного стану нормативно–правових актів.
3.1 Організовано проведення 40 позапланових заходів державного нагляду (контролю) на підприємствах-боржниках, у тому числі на виконання доручення Прем’єр-міністра України Д. ШМИГАЛЯ – 30, проведено – 24, не проведено у зв’язку з відсутністю об’єкта відвідування чи уповноваженої особи за місцезнаходженням – 13, у зв’язку із створенням перешкод при проведенні заходу контролю 3.
За результатами проведених позапланових заходів державного нагляду (контролю) встановлено, що 21 роботодавець заборгував працівникам заробітну плату на загальну суму 155 002,8 тис.. грн.
Складено 24 акти, винесено 23 приписи. Матеріали 17 перевірок направлені до Головного управління Національної поліції в Одеській області за ознаками злочину, передбаченого ст. 175 Кримінального кодексу України, складено 2 протоколи про адміністративне правопорушення за ч.1 ст.41 КУпАП.
На підставі абз.7 ч. 2 ст. 265 КЗпП України 1 підприємство-боржник притягнуто до відповідальності у вигляді штрафу (24000 грн.)
У зв’язку з невиконанням припису до 1 підприємства – боржника застосовані штрафні санкції на підставі абз. 4 ч. 2 ст. 265 КЗпП України, у розмірі 24 000 грн, та його керівника притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 1886 КУпАП у вигляді штрафу на суму 1 700 грн.
3.2 На підставі заяв (скарг) працівників, проведено 69 позапланових заходів державного нагляду (контролю), не проведено у зв’язку з відсутність об’єкта відвідування та/або керівника/уповноваженої особи за місцезнаходженням – 12, відсутності документів, які підлягають перевірці – 1 (направлено повідомлення до Головного управління поліції в Одеській області на колишнього керівника), створення перешкод, відмова у наданні документів – 3 (застосовані штрафні санкцій на підставі абз. 7,8 частини 2 статті 265 КЗпП України на загальну суму 158 900 грн.)
Складено 54 актів, винесено 34 приписи. Матеріали 10 перевірок направлені до Головного управління Національної поліції в Одеській області за ознаками злочину, передбаченого ст. 172, 175 Кримінального кодексу України, складено 15 протоколів про адміністративне правопорушення за ч.1,3 ст.41 КУпАП.
4. З метою недопущення порушення трудових прав працівників з інвалідністю, випадків дискримінації і мобінгу на робочому місці, зокрема осіб із ВІЛ/СНІД, запровадження програм психосоціальної підтримки на робочому місці та недопущення стигматизації осіб, що живуть із ВІЛ/СНІД, забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків у трудових відносинах інформаційними заходами охоплено 6109 роботодавців та 19373 працівників.