За сприянням Національного комітету Товариства Червоного Хреста України на Одещині проведено тренінг

01 жовтня 2024

Фахівці Південного міжрегіонального управління Держпраці взяли участь у заході щодо основних правил надання першої психологічної допомоги та психосоціальної підтримки на робочому місці.

Під час заходу наголошено на тому, що психосоціальна підтримка на робочому місці відіграє важливу роль у забезпеченні ментального та емоційного благополуччя працівників. Вона допомагає сприяти здоров’ю та самопочуттю працівників, знижує ризик виникнення стресу, вигорання, депресії та інших психологічних проблем.

Перша психологічна допомога полягає в тому, що ви, перебуваючи «на місці», пропонуєте елементарну людську підтримку, надаєте практичну інформацію та проявляєте емпатію, стурбованість, демонструєте повагу та впевненість.

Психосоціальна підтримка на робочому місці має велике значення для всіх сторін – працівників, які отримують необхідну допомогу, та роботодавців, які відчувають позитивні наслідки у вигляді збільшення продуктивності та звільнення від додаткових витрат.

Тренінг спрямований на те, щоб дати можливість учасникам:
– дізнатися більше про принципи надання першої психологічної допомоги;
– знати, що є першою психологічною допомогою, а що ні;
– зрозуміти три принципи дії «Дивитися, Слухати, Направляти»;
–  попрактикуватися з надання ППД людині, яка знаходяться в стані дистресу;
– розглянути складні реакції і ситуації;
– усвідомити важливість турботи про себе, допомагаючи іншим.

На тренінгу відбулося знайомство учасників з базовими навичками першої психологічної допомоги,  відпрацьовані практичні уміння через постановки, відпрацьовано ряд ситуацій, які найчастіше виникають при реакції на кризи, а також те, як особи, що надають допомогу, можуть реагувати належним чином, проаналізовано складні реакції і ситуації, відпрацьовано практичні вправи та технікі для регуляції власного психоемоційного стану (заземлення, дихання, вправи на ресурс).

Психосоціальна підтримка на робочому місці є необхідною компонентою для забезпечення добробуту працівників та ефективної роботи організації. Програма спрямована на поліпшення психічного та емоційного благополуччя працівників та створення сприятливого робочого середовища.

Учасники висловили вдячність за цінний досвід та інструменти, які вони тепер можуть застосувати у роботі.

Дякуємо за новий досвід та отриманні знання. Тренінг сприяв покращенню обізнаності фахівців управління щодо питань психосоціальної підтримки на робочому місці.

Також представники Національного комітету Товариства Червоного Хреста України надали номери телефонів з Гарячої лінії, а саме:

15 47 – Гаряча лінія з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі, насильству стосовно дітей, протидії торгівлі людьми;

0 800 500 335 або 116 123 – Гаряча лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації;

102 – Національна поліція України;

0 800 211 444 – Гаряча лінія емоційної та психологічної підтримки (МОМ);

73 33 – Гаряча лінія запобігання самогубствам;

0 800 100 102 – Лінія національної психологічної асоціації (Кризова допомога психолога);

«Розкажи мені» https://tellme.com.ua платформа для психологічних консультацій.